Çocukları sevin

Merhaba arkadaşlar,

Çocuklardan bahsetmek istedim biraz, çocuklar ne kadar yaramazda olsa belli bir yaşa kadar onları yaptıklarını ettiklerini kafamıza takmamamız gerekiyor, belki ailesi ile aranız kötü olabilir fakat o bakış açınızı çocuklara yansıtmayın, neden derseniz ailesi çocuklarına sizin hakkınızda yalan bilgiler verebilir fakat siz tersini yaparsanız çocuklar bir iki derken ailesinin onu yanlış yönlendirdiğini düşünecek ne kadar aptal da olsa bir insan illaki farkına varır.

Mesela kendimden örnekler vererek konuyu açıklığa kavuşturayım, ben kendim çocukluğumu hiç yaşayamadım desem hiç de yersiz ve yalan olmaz çünkü bizim çocukluğumuzda büyükler hep önümüzü kesmiştir ve yaptığımız bir iş onlar için yanlışsa kesinlikle engellenmiştir, biz böyle büyüdüğümüz için belirli bir noktadan sonra asileşiyoruz asileşmenin sırrıda artık bize maddi yönden yapılamayacak kadar kuvvetlenmemiz, yani önceden elimizde güç olmadığı için herşeye boynumuz eğiyorduk ve yarıda bırakıyorduk işimizi. Şimdi ise yapmak istediğimiz şeyi yapmak için asileşyiroz velhasılkelam o yüzden çocuklarımıza ve yakındaki akrabalarımızın veya yabancı birisinin çocuğunu ezik bir durumda farkedersek ona elimizi uzatalım, yani karşımızda iki çocuk var ve birisi iddialı birisi gariban iddialı olana herkez gülümseyerek şakalı bir şekilde takılma haraketleri yapar gariban çocuk uzaktan bunu seyreder ve gitgide içine kapanır insanlara açılamaz toplumun içinde unutulur gider veya sürekli dalga konusu olur. Bunlar bizim yetiştiğimiz çocuklukla ilgili olduğunu düşünüyorum çünkü bende çok kapanık büyüdüm ama sonunda ya çok şımarıyorsunuz ya da hepten kaybolup gidiyorsunuz, bu anlattığım konuda bir kere denk gelmişti başıma ve çocuk açısından düşündüm ve üzüldüm gittim sırtını sıvazladım herkezin dikkat konusu olan iddialı çocuk yerine tam tersine gariban olana takıldım ve çocuğun kendisine olan öz güvenini kazanmasına yardımcı olmak istedim nitekim faydası olduğunu da düşünüyorum, çünkü benimle ne zaman karşılaşsa kendi arkadaşı gibi takılır ve yardımcı olmam için istekler ister bunlar dışardan bakınca gıcıklık gibi görünebilir ama bir insan sizden yardım istiyorsa ve bu çocuksa demek ki sizainle arası iyi ki sizin seviyenize ya çıkıyor ya da siz onun seviyesine iniyorsunuz.

Bu yüzden kim olursa olsun, kimin olursa olsun, ne olursa olsun çocuklara hep sevecenlikle yaklaşmalıyız, onun tipi sizin gıcığınıza gidebilir, gayet doğal bişey ancak bunu ona histtirmemek gerekir. Zaten zamanla diğer güzel çocuklar sizin bakışınızca normal olacak ve diğer gıcık olduğunuz çocuğa aslında aşık olduğunuzu göreceksiniz çünkü bilirsiniz ki en zor aşklar öfke ile başlar, çocuğa aşık olmak derken sevgili mahiyetinde bahsetmedim sadece ona daha çok sevginizi göstereceksiniz, eğer inanmıyorsanız kendi örneklerimden bahsedebilirim ve benim hayatımda ne kadar tipi ilginç gelen dostum, arkadaşım varsa hep tipleri dolayısıyla arkadaşlık kurmuşumdur ve sonradan onların gereçkten iyi insan olduklarını keşfetmişimdir.

Saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder